شرایط و قوانین استفاده از سرویس‌ها و خدمات وبسایت لولاند

کاربر گرامی لطفاً موارد زیر را جهت استفاده بهتر از خدمات لولاند به دقت ملاحظه فرمایید.
ورود کاربران به وب‌‌سایت لولاند هنگام استفاده از حساب کاربری شخصی، طرح‌‌های تشویقی، رسانه‌های بصری اعم از تصویر و ویدئوهای لولاند و سایر خدمات ارائه شده توسط لولاند به معنای آگاه بودن و پذیرفتن شرایط و قوانین و همچنین نحوه استفاده از سرویس‌‌ها و خدمات لولاند است. توجه داشته باشید که ثبت سفارش نیز در هر زمان به معنی پذیرفتن کامل کلیه شرایط و قوانین لولاند از سوی کاربر است. لازم به ذکر است شرایط و قوانین مندرج، جایگزین کلیه توافق‌‌های قبلی محسوب می‌‌شود.

قوانین عمومی

توجه داشته باشید کلیه اصول و رویه‌‌های لولاند منطبق با قوانین جمهوری اسلامی ایران، قانون تجارت الکترونیک و قانون حمایت از حقوق مصرف کننده است و متعاقباً کاربر نیز موظف به رعایت قوانین مرتبط با کاربر است. در صورتی که در قوانین مندرج، رویه‌‌ها و سرویس‌‌های لولاند تغییراتی در آینده ایجاد شود، در همین صفحه منتشر و به روز رسانی می‌شود و شما توافق می‌‌کنید که استفاده مستمر شما از سایت به معنی پذیرش هرگونه تغییر است.

تعریف مشتری یا کاربر

مشتری یا کاربر به شخصی گفته می‌شود که با اطلاعات کاربری خود که در فرم ثبت‌نام درج کرده است، به ثبت سفارش یا هرگونه استفاده از خدمات لولاند اقدام کند.
همچنین از آنجا که لولاند یک وب‌سایت خرده‌فروشی آنلاین است، طبق قانون تجارت الکترونیک مشتری یا مصرف کننده هر شخصی است که به منظوری جز تجارت یا شغل حرفه‌ای به خرید کالا یا خدمات اقدام می‌کند.

تعریف فروشنده و شرایط کالاهای فروشندگان

محصولات ارائه شده در وب‌سایت، توسط لولاند و یا از شرکت‌های معتبر و واردکنندگان رسمی و قانونی خریداری و عرضه می‌شود و یا برخی فروشندگان با لولاند همکاری می‌کنند و محصولات خود را به‌واسطه این فروشگاه اینترنتی، به صورت آنلاین به فروش می‌رسانند.
مسئولیت‌های مربوط به کیفیت، قیمت، محتوا، شرایط و همچنین خدمات پس از فروش محصولات با برند لولاند بر عهده مجموعه لولاند و برندهای دیگر عرضه شده در وب‌سایت لولاند به عهده صاحبان آن برند(ها) است.

ارتباطات الکترونیکی

هنگامی که شما از سرویس‌‌ها و خدمات لولاند استفاده می‌‌کنید، سفارش اینترنتی خود را ثبت یا خرید می‌‌کنید و یا به لولاند ایمیل می‌‌زنید، این ارتباطات به صورت الکترونیکی انجام می‌‌شود و در صورتی که درخواست شما با رعایت کلیه اصول و رویه‌‌ها باشد، شما موافقت می‌‌کنید که لولاند به صورت الکترونیکی (از طریق پست الکترونیکی، تماس تلفنی، سرویس پیام کوتاه و سایر سرویس‌های الکترونیکی) به درخواست شما پاسخ دهد.
همچنین آدرس ایمیل و تلفن‌هایی که مشتری در حساب کاربری خود ثبت می‌کند، تنها آدرس ایمیل و تلفن‌های رسمی و مورد تأیید مشتری است و تمام مکاتبات و پاسخ‌های لولاند از طریق آن‌ها صورت می‌گیرد.
جهت اطلاع‌رسانی رویدادها، خدمات و سرویس‌های ویژه یا پروموشن‌ها، لولاند می‌تواند با کسب اجازه از کاربران وب سایت برای ایشان ایمیل یا پیامک ارسال نماید.
در صورتی که کاربران تمایل به دریافت اینگونه ایمیل و پیامک‌ها نداشته باشند، می‌توانند عضویت دریافت خبرنامه لولاند را در حساب کاربری خود لغو کنند.
توجه داشته باشید که شماره‌ موبایل‌های:

  • 09124074723
  • 09195335300
  • 09354074723
  • 09981801356

و خطوط ثابت:

  • 02166175014
  • 02166175879
  • 02165829842
  • 02165829862

و خطوط پیامکی:

  • 9981801356
  • 0018018949161
  • 10008663
  • 2000500666

تنها شماره‌هایی است که لولاند از طریق آنها برای کاربران و مشتریان خود اقدام به ارسال پیامک (اس ام اس) و یا تماس صوتی می‌نماید.
پیامک‌های ارسالی از خطوط پیامکی شامل وضعیت پردازش سفارش یا رویدادها، نظرسنجی‌ها، خدمات و سرویس‌های ویژه لولاند خواهند بود که به اطلاع کاربران رسیده و روشن است که امکان دریافت مستقیم پیام‌های شما بر روی این خطوط، مگر موارد اعلامی از سوی لولاند وجود ندارد.
بنابراین دریافت و ارسال هرگونه پیامک تحت عنوان لولاند، با هر شماره دیگری تخلف و سوء استفاده از نام لولاند است و در صورت رؤیت، خواهشمندیم شماره‌های مربوطه را جهت پیگیری قانونی به ما اطلاع دهید.

ثبت، پردازش و ارسال سفارش

روز کاری به معنی روز شنبه تا پنج شنبه هر هفته، به استثنای تعطیلات عمومی در ایران است و کلیه سفارش‌‌های ثبت شده در طول روزهای کاری و اولین روز پس از تعطیلات پردازش می‌‌شوند. لولاند به مشتریان خود در 7 روز هفته و 24 ساعت در روز امکان سفارش‌‌گذاری می‌‌دهد.
کلیه سفارش‌‌های ثبت شده در سایت لولاند به وسیله ارسال کد و پیش فاکتور سفارش از طریق پیام کوتاه و یا سرویس‌های پیام‌رسان و ایمیل در صف پردازش قرار می‌‌گیرند. لولاند همواره در ارسال و تحویل کلیه سفارش‌‌های ثبت شده، نهایت دقت و تلاش خود را انجام می‌دهد. با وجود این، در صورتی که موجودی محصولی در لولاند به پایان برسد، حتی پس از اقدام مشتری نسبت به سفارش‌‌گذاری، حق کنسل کردن آن سفارش و یا استرداد وجه سفارش برای لولاند محفوظ است و یا مشتری می‌‌تواند به جای کالای به اتمام رسیده، محصول دیگری را جایگزین کند.
در صورت بروز مشکل در پردازش نهایی سبد خرید مانند اتمام موجودی کالا یا انصراف مشتری، مبلغ پرداخت شده طی 24 الی 48 ساعت کاری به حساب اعلام شده توسط مشتری عودت داده می‌شود.
لولاند مجاز است بدون اطلاع قبلی نسبت به توقف سفارش‌‌گیری جدید اقدام و فروش خود را متوقف کند و کلیه سفارش‌‌های ثبت شده قبل از توقف سفارش‌‌گیری، پردازش و ارسال می‌‌شوند. حق قطع فروش کلیه و یا بخشی از محصولات به هر دلیلی مانند اتمام موجودی کالا بدون اطلاع قبلی برای لولاند محفوظ است.
در صورت بروز هرگونه خطا نسبت به درج قیمت و ارزش ریالی کالاهای موجود در سایت لولاند، حق بلا اثر نمودن سفارش و خرید انجام شده توسط مشتری برای لولاند محفوظ است. لولاند در اسرع وقت وجوه دریافتی را طی 24 الی 48 ساعت کاری به حساب اعلام شده توسط مشتری عودت می‌نماید و مشتری با ورود به سایت لولاند می‌پذیرد از این امر آگاهی داشته و در این خصوص ادعایی نخواهد داشت.
کاربران باید هنگام سفارش کالای مورد نظر خود، فرم سفارش را با اطلاعات صحیح و به طور کامل تکمیل کنند. بدیهی است در صورت ورود اطلاعات ناقص یا نادرست، سفارش کاربر قابل پیگیری و تحویل نخواهد بود. بنابراین درج آدرس، ایمیل و شماره تماس‌های همراه و ثابت توسط مشتری، به منزله مورد تأیید بودن صحت آن‌ها است و در صورتی که این موارد به صورت صحیح یا کامل درج نشده باشد، لولاند جهت اطمینان از صحت و قطعیت ثبت سفارش می‌تواند از مشتری، اطلاعات تکمیلی و بیشتری درخواست کند. همچنین مشتریان می‌توانند نام، آدرس و تلفن شخص دیگری را برای تحویل گرفتن سفارش وارد کنند و اگر مبلغ سفارش از پیش پرداخت شده باشد، تحویل گیرنده سفارش هنگام دریافت کالا باید کارت شناسایی همراه داشته باشد.
اطلاعات هر مشتری شامل نام و نام خانوادگی باید با اطلاعات مدارک شناسایی مطابقت داشته باشد و در صورت عدم تطابق، فروشگاه‌های اینترنتی مجاز به ارائه خدمات به این گروه از مشتریان نخواهد بود. لذا خریداران محترم می‌بایست با ارائه تصویر کارت ملی خود و خرید از طریق کارت بانکی متعلق به شخص خریدار که با هویت سفارش دهنده در تطابق می‌باشد، اقدام به ثبت سفارش نمایند. لازم به ذکر است که این امر به منظور جلوگیری از سواستفاده‌های احتمالی و مواردی نظیر جلوگیری از خرید با کارت‌های سرقت شده و موارد مشابه در نظر گرفته شده است.
با توجه به ثبت سیستمی سفارش، به هیچ عنوان امکان صدور فاکتور مجدد یا تغییر مشخصات آن از جمله تغییر فاکتوری که به نام شخص حقیقی صادر شده، به نام شخص حقوقی وجود ندارد. بنابراین لازم است مشتریان هنگام ثبت سفارش، نسبت به این مسأله دقت لازم را داشته باشند.
آدرسی که خریدار به عنوان آدرس تحویل‌گیرنده ثبت یا انتخاب می‌کند، در فاکتور درج خواهد شد و لازم است درخواست کنندگان فاکتور به نام شخص حقوقی هنگام ثبت سفارش به این نکته توجه کافی داشته باشند چرا که تغییر آدرس درج شده روی فاکتور پس از پردازش و تأیید سفارش، به هیچ عنوان امکان‌پذیر نخواهد بود.
خریداران حداکثر تا 2 روز بعد از ثبت سفارش و قطعی شدن آن، فرصت دارند درخواست ارسال فاکتور را ثبت کنند.
امکان پرداخت در محل برای سفارش‌هایی که از طریق باربری ارسال می‌شوند یا مبلغ آن‌ها بیشتر از سی میلیون ریال است، وجود ندارد و لازم است پیش از ارسال، مبلغ اینگونه سفارش‌ها از طریق پرداخت کارت به کارت یا پرداخت اینترنتی تسویه شود.
از آنجا که لولاند یک وب‌سایت خرده‌فروشی آنلاین است، سفارش یک کالا به تعداد بالا، مغایر با هدف مصرف خریدار است، در صورت ثبت این مورد و یا سفارشاتی که با تعداد اقلام بالایی همراه هستند، لازم است پیش از ارسال، سفارش مشتریان ابتدا توسط لولاند بررسی و در صورت تأیید، پردازش گردد. در این موارد پرداخت وجه و تسویه، قبل از ارسال کالا الزامی است. در غیراینصورت سفارشات با هماهنگی مشتری کنسل شده و در صورت واریز وجه، مبلغ پرداخت شده طی 24 الی 48ساعت کاری به حساب اعلام شده توسط مشتری عودت داده خواهد شد. تحویل سفارش در اماکن عمومی همچون کافه، کافی‌نت، رستوران، هتل و مانند آن امکان‌پذیر نیست و لازم است آدرس تحویل، دقیق و قابل استناد باشد. در صورت خرید اعتباری (استفاده از کد تخفیف یا ووچر) پس از نهایی شدن سبد، از نظر قانونی امکان اعمال تغییر در سبد خرید و تغییر مبلغ فاکتور به دلایل انصراف از خرید، حذف یا تغییر کالا یا تعداد کالا وجود ندارد و اگر مشتری درخواست هرگونه تغییری را داشته باشد، ووچر یا کد تخفیف باطل خواهد شد و امکان برگرداندن مبلغ آن وجود ندارد.
. در رابطه با سرویس تحویل کالا، سفارش درب اصلی ساختمان (منتهی به خیابان) تحویل داده می‌شود. لازم به ذکر است افزودن کالا به سبد خرید به معنی رزرو کالا نیست و هیچ‌گونه حقی را برای مشتریان ایجاد نمی‌کند. همچنین تا پیش از ثبت نهایی، هرگونه تغییر از جمله تغییر در موجودی کالا یا قیمت، روی کالای افزوده شده به سبد خرید اعمال خواهد شد. بنابراین به مشتریانی که تمایل و تصمیم به خرید قطعی دارند، به ویژه درباره کالاهای ارائه شده تحت عنوان تخفیف‌دار و یا فروش ویژه که دارای محدودیت تعداد هستند، توصیه می‌شود در اسرع وقت سفارش خود را نهایی کنند تا با اتمام موجودی یا تغییر قیمتی روبه رو نشوند. شایان ذکر است سفارش تنها زمانی نهایی می‌شود که کاربران سبد خرید خود را نهایی و مبلغ آن را پرداخت کنند. بدیهی است که لولاند هیچ‌گونه مسوولیتی نسبت به کالاهایی که در سبد خرید رها شده است، ندارد.
سفارش‌هایی که دارای تنها یک کالا باشند و حداکثر تا ساعت 16 هر روز کاری نهایی شوند، حداقل 7 روز کاری بعد (طبق زمان تحویل اعلام شده در سایت) در تهران و شهرستان‌ها، ارسال خواهند شد.
در صورت بروز تأخیر در پردازش سفارش شما، این موضوع از طریق پیامک به شما اطلاع رسانی شده و لولاند تلاش خواهد کرد محصول/محصولات مورد نظر شما را ظرف یک هفته تأمین کند، درصورت عدم تأمین کالا بعد از یک هفته، اقلام در انتظار تأمین سفارش شما بصورت سیستمی لغو خواهد شد.
در شرایط خاص مثل فروش ویژه، احتمال لغو شدن سفارش مربوط به محصولات به دلایلی مانند اتمام موجودی کالا وجود دارد و لولاند مجاز است بدون اطلاع قبلی نسبت به توقف سفارش‌‌گیری جدید اقدام و فروش را متوقف کند.
خدمات پس از فروش لولاند مبنی بر بازگرداندن کالا، محصول یا محصولات خریداری شده توسط مشتری تنها درصورتی قابل انجام است که موارد خریداری شده خراب بوده و قابل استفاده نباشد و در صورت عودت کالای سالم، مبلغ 30 درصد از فاکتور بعنوان ضرر و زیان توسط لولاند از مشتری کسر خواهد شد و مشتری حق هر گونه اعتراضی را از خود سلب می‌نماید.

خسارت در هنگام حمل و نقل

لولاند همواره نهایت تلاش خود را می‌‌کند تا کلیه سفارش‌‌ها در نهایت صحت و بدون آسیب به دست مشتریان خود در سراسر کشور برسد. با توجه به بسته‌بندی ایمن و استاندارد همه مرسولات، تحویل به هر یک از شرکت‌‌های حمل و نقل معتبر به انتخاب کاربر و اعلام بارنامه مرسوله، بروز هرگونه حادثه در هنگام حمل و تحویل به عهده شرکت حمل و نقل است و لولاند تنها در صورت تأیید شرکت حمل کننده و در راستای تسهیل امور، موارد را پیگیری و جهت جبران خسارت همکاری خواهد کرد.
آسیب‌‌های ناشی از حمل و نقل باید در عرض 24 ساعت کاری پس از تحویل سفارش به خدمات پس از فروش لولاند اطلاع داده شود و کالای آسیب دیده به همراه صورت جلسه رسمی شرکت حمل کننده و کلیه متعلقات و فاکتور به خدمات پس از فروش لولاند ارسال شود.

سیاست‌‌های رعایت حریم شخصی

لولاند به اطلاعات خصوصی اشخاصی که از خدمات سایت استفاده می‌‌کنند، احترام گذاشته و از آن محافظت می‌‌کند.
لولاند متعهد می‌‌شود در حد توان از حریم شخصی شما دفاع کند و در این راستا، تکنولوژی مورد نیاز برای هرچه مطمئن‌‌تر و امن‌‌تر شدن استفاده شما از سایت را، توسعه دهد. در واقع با استفاده از سایت لولاند، شما رضایت خود را از این سیاست نشان می‌‌دهید.
همه مطالب در دسترس از طریق هر یک از خدمات لولاند، مانند متن، گرافیک، آرم، آیکون، دکمه، تصاویر، ویدئوها، موارد قابل دانلود و کپی، داده‌ها و کلیه محتوای تولید شده توسط لولاند جزئی از اموال لولاند محسوب می‌‌شود و حق استفاده و نشر تمامی مطالب موجود و در دسترس در انحصار لولاند است و هرگونه استفاده بدون کسب مجوز کتبی، حق پیگرد قانونی را برای لولاند محفوظ می‌‌دارد. علاوه بر این، اسکریپت‌ها و اسامی خدمات قابل ارائه از طریق هر یک از خدمات ایجاد شده توسط لولاند و علائم تجاری ثبت شده نیز در انحصار لولاند است و هر گونه استفاده با مقاصد تجاری پیگرد قانونی دارد. کاربران مجاز به بهره‌‌برداری و استفاده از لیست محصولات، مشخصات فنی، قیمت و هر گونه استفاده از مشتقات وب‌‌سایت لولاند و یا هر یک از خدمات و یا مطالب، دانلود یا کپی کردن اطلاعات با مقاصد تجاری، هر گونه استفاده از داده کاوی، روبات یا روش‌‌های مشابه مانند جمع آوری داده‌‌ها و ابزارهای استخراج نیستند و کلیه این حقوق به صراحت برای لولاند محفوظ است. در صورت استفاده از هر یک از خدمات لولاند، کاربران مسئول حفظ محرمانه بودن حساب و رمز عبور خود هستند و تمامی مسئولیت فعالیت‌‌هایی که تحت حساب کاربری و یا رمز ورود انجام می‌‌پذیرد به عهده کاربران است. لولاند محصولاتی مناسب استفاده افراد بالای 18 سال به فروش می‌‌رساند و در صورتی که کاربران از سن ذکر شده جوان‌‌تر هستند می‌‌بایست با اطلاع والدین و یا قیم قانونی، به خرید و پرداخت اقدام کنند.
تنها مرجع رسمی مورد تأیید ما برای ارتباط با شما، پایگاه رسمی لولاند به آدرس وب: www.loland.ir می‌باشد. ما با هیچ روش دیگری جز ارسال‌نامه از طرف آدرس‌‌های رسمی و تأیید شده در سایت و یا شماره‌های درج شده در سایت، با شما تماس نمی‌‌گیریم.
وب سایت لولاند هیچگونه سایت اینترنتی با آدرسی غیر از www.loland.ir و همچنین هیچ گونه وبلاگ و شناسه در برنامه‌‌های گفتگوی اینترنتی همچون Yahoo Messenger یا MSN Messenger و غیره ندارد و هیچ گاه با این روش‌‌ها با شما تماس نمی‌‌گیرد. کاربران جهت برقراری ارتباط، تنها می‌‌توانند از آدرس‌‌ها و شماره‌های ذکر شده در بخش ارتباط با ما استفاده کنند.

نظرات کاربران

هدف از ایجاد بخش نظرات در لولاند، اشتراک‌گذاری تجربۀ خرید محصولاتی است که به فروش می‌رسد. در این بخش، هر کاربر مجاز است در چهارچوب شرایط و قوانین سایت، نظرات خود را به اشتراک بگذارد و پس از بررسی کارشناسان، نظرش را روی سایت مشاهده کند. بدیهی است که اگر قوانین سایت در نظرات کاربری رعایت نشود، تأیید نمی‌شوند و در نتیجه در سایت به نمایش درنمی‌آیند. لولاند در قبال درستی یا نادرستی نظرات منتشر شده در این قسمت، هیچ‌گونه مسئولیتی ندارد. نمایش نظرات کاربران در سایت به‌هیچ‌وجه به معنی تأیید فنی لولاند دربارۀ محتویات نظر نیست؛ لذا از کاربران محترم تقاضا می‌شود، نظرات را اصل و پایۀ انتخاب و تصمیم‌گیری خود قرار ندهند.